Wednesday, October 12, 2011

Millises punktis ring algab ja kus lõpeb?

Kvaliteedi- ja protsessijuhtimises on Demingi ring A ja O. Küsimus on, millisest punktist ring algab? Vastus on üpris lihtne, eks ta ikka planeerimisest algab ja korrigeerimisega lõpeb.

Demingi ring:

Demingi ring või ratas, kuidas rohkem meeldib, kirjeldab kontseptsiooni, mis toetab süstemaatilist lähenemisviisi protsesside pideval parendamisel. Lühidalt koosneb protsess neljast loogilisest sammust.

1. Planeeri - määratle eesmärgid ja protsessid, mis on vajalikud kliendi ootuste (mäletate, kliendi ootus= kvaliteet) rahuldamiseks ehk vajalike tulemuse saavutamiseks.
2. Teosta – rakenda planeeritud protsessid/tegevused.
3. Kontrolli/uuri – jälgi ja mõõda protsesse ning nende vastavust eesmärkidele. Kui kõik ei ole läinud nii, nagu vaja, siis selgita välja põhjused.
4. Korrigeeri – analüüside põhjal võta ette tegevused protsesside/toote/teenuse parendamiseks.

Suhteliselt lihtne ja loogiline mudel. Töötab ka enda juhtimisel.

Mudelit praktikasse viies tekib siiski hulgaliselt küsimusi. Kuidas kontrollida tulemuste saavutamist? Kuidas seada mõõdikuid? Kuidas tagasisidega toimima peaks, kas selleks tarbeks peaks palkama abilisi? Mismoodi organiseerida korrigeerimise protseduur?
Kõigile neile küsimustele kavatsen jõudumööda ükshaaval vastama hakata. Täna rohkem ei viitsi kirjutada.

No comments:

Post a Comment