Kas BMW on kvaliteetsem kui Moskvitsch?
Kas Gucci mantel on kvaliteetsem kui presendist töömehe tunked?
Kas Cambridege Ülikool on kvaliteetsem kui Tallinna Ehituskool?
Kes oskab öelda?
Üldiselt tundub asi ju lihtne. Enamik inimestest vastaks kõigile kolmele küsimusele vastuseks jah, esimesed valikud on igal juhul kvaliteetsemad. Aga EI OLE. Mõnikord on täpselt vastupidi. Ja asi pole mitte selles, et mõni Gucci mantel on lohakalt õmmeldud või Cambridge õppejõud on ajast maha jäänud vanakesed ning Ehituskooli on palgatud tippteadlased. Asi on kvaliteedi mõistes. Kvaliteeti on üritatud defineerida sajal erineval moel ning iga endast lugupidav kvaliteedijuhtimisega kokku puutunud õppejõud või teadlane pakub välja oma definitsiooni. Ma pole küll kumbki asjapulk, aga mul on oma lihtne definitsioon:
KVALITEET ON OOTUSTELE VASTAVUS.
Minu arust kõige lihtsam ja arusaadavam definitsioon. Nii saamegi ülalmainitud kolmele küsimusele hoopis teistsugused vastused. Vastused on diferentseeritud, sõltuvad.
Kui Sul on ootus, et auto sõidab kiiresti ja on mugav, siis on tõesti BMW kvaliteesem. Samas, kui Sul on ootus, et autoga saaks osaleda Mosse rallil, siis on Moskvitch õigem ja kvaliteetsem valik.
Kui Sul on ootus saada selgeks müüri ladumine, siis Sa saad Tallinna Ehituskoolist kindlasti kvaliteetsema hariduse, kui Cambridgest. KVALITEET SÕLTUB KLIENDI OOTUSTEST.
Kui isegi nii elementaarse asja, nagu kvaliteedi mõiste, saab nii segaseks ajada, mis siis veel kvaliteedi- ja protsessijuhtmisse sügavamalt kaevudes saab? Vastus on, et saab palju huvitavat ja arendavat.
Olen kvaliteedijuhtmisega tegelenud üle 7 aasta ning praegu tundsin, et oleks õige aeg hakata mõtteid kirja panema. Et teistel ja endal oleks tore lugeda ja midagi kõrva taha panna või vastu vaielda. Plaan on tuua näiteid ja mõtteid elust enesest. Praktika ruulib.
Wednesday, October 5, 2011
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment